Open download pageThe Android app "CTI ToGo" can be downloaded from the following download page.
Use the QR code to open the download page directly on your smartphone.
On this page
Installation via the Google Play Store is currently not planned.
Installation process
- Use the QR code to open the download page in the web browser on your smartphone.
- Start the download by clicking on the download button.
- A warning message "The file may be harmful" may appear. Confirm the download with "Download anyway".
- After the download is complete, you can open the "cti_togo_1.0.xxx.apk" file.
- Another warning message may appear regarding "Installation of unknown apps". Allow your web browser to install unknown apps by enabling the "Trust this source" option.
- Follow the prompts to install the APP.
- After successful installation, the "CTI ToGo" app can be started.
When you start the app, a "CTI service" is also started. This service runs in the background independently of the app and is responsible for the basic functions such as the Bluetooth or WLAN connection to the CTI Client and for monitoring the phone status. You can see whether the CTI service is running by the "CTI" icon in the top left of the status bar.
The following authorizations are required to enable the basic CTI functions of the app:
- Read call log
- Accepting calls
- Get phone status and identity
- Call phone numbers directly
These permissions are requested when the app is first started, but can also be granted later in the app settings.
The app is not a standalone telephony app. Rather, it is used to control the standard telephony app installed on the smartphone. The dialing, hanging up and call acceptance functions are supported.
Incoming and outgoing calls are displayed in the CTI Client's PhoneDialog and can thus be conveniently controlled. It is also possible to start outgoing calls from the CTI Client.
Offline-Anrufe sind Anrufe, die auf dem Smartphone geführt werden, während keine Verbindung zum CTI Client besteht. Somit ist es nicht möglich diese Anrufe direkt im CTI Client Rufjournal zu protokollieren. Die Funktion "Offline-Journal" erlaubt dem CTI Client, bei einem erneuten Verbindungsaufbau, diese Offline-Anrufe aus der Anrufliste des Smartphones auszulesen und in sein Rufjournal zu übernehmen.
Um die Funktion "Offline-Journal" nutzen zu können, müssen folgende Voraussetzungen erfüllt sein:
- Die App muss über die Berechtigung zum Auslesen der Anrufliste verfügen.
- Die Funktion "Offline-Journal" muss in der App (ab Version 1.0.003) unter [Einstellungen > Journal] aktiviert sein. In der Grundkonfiguration ist diese Funktion aktiviert.
- Die Funktion "Offline-Journal" muss im CTI Client (ab Version 3.1.028) aktiviert und konfiguriert werden.
In der Grundkonfiguration ist diese Funktion deaktiviert.Offline-Journal im CTI Client aktivieren und konfigurieren:
Die Konfiguration zum "Offline-Journal" finden Sie im CTI Client unter [Optionen > Telefonie > PhoneStack > PhoneDialog]. Wählen Sie den PhoneDialog, der mit der entsprechenden "Android-TAPI-Line" verbunden ist. Auf dem Tab [TAPI-Geräte] über die Schaltfläche [Geräte-Journal auslesen...] kann der Konfigurationsdialog für das "Offline-Journal" geöffnet werden.
Über den Schalter "Automatisch bei jedem Verbindungsaufbau zum TAPI-Gerät" kann die Funktion aktiviert oder deaktiviert werden.
Zusätzlich haben Sie die Möglichkeit, den Abfragezeitraum auf eine bestimmte Anzahl an Tagen zu begrenzen. Generell bezieht sich eine automatische Abfrage auf den Zeitpunkt der letzten Abfrage. Somit werden immer nur neuere Einträge aus dem Geräte-Journal ausgelesen. Die Begrenzung des Abfragezeitraumes kommt daher nur zur Anwendung, wenn die Abfrage das erste mal ausgeführt wird oder wenn die letzte Abfrage länger als die angegebene Zeit zurück liegt.
Die Schaltfläche "Geräte-Journal jetzt auslesen " ermöglicht es Ihnen nach dem Aktivieren der Funktion oder nach einer Änderung des Abfragezeitraumes eine erneute manuelle Abfrage auszuführen. Voraussetzung ist, dass die TAPI-Line bereits geöffnet ist und eine Verbindung zum Smartphone besteht.
Hint: Bei der manuellen Abfrage wird der Zeitpunkt der letzten Abfrage nicht berücksichtigt. Stattdessen wird immer der festgelegte Abfragezeitraum verwendet. Als Ergebnis der Abfrage werden nur neu gefundene Einträge in das Rufjournal übernommen. Bereits vorhanden Einträge bleiben im Journal bestehen, auch wenn der Abfragezeitraum nachträglich verringert wurde.
Telephony
Automatically signal outgoing calls as "connected" after x seconds
Hint: In the case of outgoing calls, it is not possible to differentiate between the status "Calling" and "Connected". You can use this option to specify the time after which an outgoing call is signaled as "connected", even if the person called has not yet picked up. If you always let it ring for the allotted time, then the display/journaling will roughly match reality.
CTI Service
run in background: This option is switched on by default. The CTI service runs in the background. This means that the connection to the CTI Client and the monitoring of the phone status remain active even when the app is closed.
If you only need the CTI service and the connection to the CTI Client when the app is started, you can disable this switch. The service then terminates itself a few seconds after the app has been closed. Positive side effect: You save some battery.
Important: In order to reliably guarantee the functions of the CTI service, it is necessary to set the "Battery use" option to "Unrestricted". If the battery usage is set to "Optimized" or "Limited", there may be delays in communication with the CTI Client after a longer period of inactivity. This setting can be adjusted under [CTI ToGo > App info > Battery].
Connection to the CTI Client
Username and password, with which the CTI Client logs on to the CTI service.
Allow connection via Bluetooth: This option is activated in the default setting and ensures that the CTI Client can establish a connection via Bluetooth. Please note that the Bluetooth reception of the smartphone must also be activated.
Connection via WLAN (TCP): This option is activated in the default setting and ensures that the CTI Client can establish a TCP connection via WLAN. Please note that the WLAN reception of the smartphone must also be activated.
TCP port: The default port is 4451. If this port is already being used by another application on the smartphone or the CTI Client computer, you can enter a different port here (and also in the CTI Client).
Information about this device: This button takes you to the settings (depending on the Android version) on the [Device information > Status] or [About phone] page. Here you can find information about the Bluetooth and IP address of the smartphone.
If one of the two connection options is not required, it is advisable to deactivate it.
This can slitely reduce resource and battery consumption.
Supported actions: Dial, hang up and accept the call.
Dual SIM: When using two SIM cards, outgoing calls are made using the phone number of the standard SIM card. Therefore, make sure that the desired SIM card is set as "default" on your smartphone.
Problem "outgoing call": In the case of outgoing calls, it is not possible to differentiate between the status "Calling" and "Connected". For more information, see "Settings > Telephony"...
"TAPI device could not be opened"
- Check if the app (and corresponding service) is running on the smartphone.
- Check whether the app is connected to the CTI Client via WLAN or Bluetooth. The current connection status is displayed in the app on the info tab. In the CTI Client you can test the connection in the "Driver Configuration" dialog of the corresponding TAPI line.
- Make sure that the desired connection (WLAN/Bluetooth) is activated both in the app and in the smartphone settings.
- Check the connection settings like username, password, IP/Bluetooth address etc.